Laatste verslag vanuit New York City - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu Laatste verslag vanuit New York City - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu

Laatste verslag vanuit New York City

Blijf op de hoogte en volg Susanne

05 Maart 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Hellooo,

Nou, nog een laatste verslag vanuit New York City. Over een weekje zit ik namelijk in Miami. Wat gaat de tijd snel zeg. Maar sinds mijn laatste blog is er veel gebeurd. Het is ook een beetje beschamend dat ik zo weinig schrijf. In de tussentijd is het namelijk ook nog kerst en Nieuwjaar geweest.

Ik heb na mijn laatste blog ook vakantie gekregen en ben meteen eerste dag van de vakantie naar San Francisco vertrokken. Daar heb ik iets meer dan een week in huis gezeten bij Bob & Maya. Ik ben met Maya overal door San Francisco gegaan, zij heeft me alles laten zien van San Francisco. Alles van Chinatown, Pier 69 tot de Golden Gate Bridge. De Golden Gate Bridge is heel erg mooi en groot! Ohja ook nog een wandeling langs een van de beroemde surfstranden van SF, natuurlijk ook met de hond. Het was een super relaxend weekje, weg van school. Wanneer ik vanuit SF vertrok, vertrokken ze zelf ook naar Ierland toe, naar de familie van Maya.

En toen ik terug kwam van een lange vlucht was het ook meteen kerstochtend. En zijn we met de mensen die achter zijn gebleven op school naar het dorp vertrokken voor een lekkere brunch. En er was dan ook maar een winkeltje open, maar alsnog lekker panini’s gegeten. En kerstavond helaas doorgebracht in Ritahall. Om Ritahall even te beschrijven, er wordt daar gekookt voor 1000 studenten op het zelfde moment, dus alles wordt in grote porties gekookt, gebakken, gefrituurd, wat je maar wilt. De smaak wordt er daar niet beter op, maar daar moet je het wel meedoen. En een avond als kerstavond baal je dan toch wel een beetje dat je in ritahall zit. Maargoed, met een paar vrienden van school die er dan nog zijn maakt het toch minder erg.

En dan Nieuwjaar, een groot festijn in New York. De meeste mensen kennen de balldrop wel op Times Square. Waar mensen uren zonder te eten, drinken of plassen; op Times Square staan te wachten om de ball de lucht in zien schieten. En al het spektakel erom heen. Nou dat heb ik dus niet gedaan. Het is namelijk ook best koud buiten deze tijd van het jaar in New York, dus dat was een beetje gekkenwerk in mijn ogen. Wij zijn naar een club gegaan met mijn beste vriendinnen van hier, om het toch met z’n allen te vieren. Het was allemaal een beetje moeilijk kiezen wat te doen, maar uiteindelijk is het toch goed uitgepakt.

Na Nieuwjaar hadden we nog iets van 1 weekje vakantie. En aangezien er door heel New York schaatsbanen zijn, en ik bij nog geen enkele was geweest. Heb ik dat ook van mijn to-do lijstje afgekruist. We zijn naar Central Park gegaan en in het midden van Central Park ligt een schaatsbaan waar ik ben gaan schaatsen. Het was goed weer buiten en maar een beetje koud. Dus het was prachtig weer om te schaatsen. En heb dan ook een heerlijk dagje gehad.

Na de vakantie heb ik een minder leuk weekje gehad, aangezien de verwarming kapot was op onze verdieping. Het was ook nog eens heel erg koud buiten die week in New York. Wat maakte dat ik met 3 dekens en 2/3 paar kleren over elkaar heen aan in bed heb geslapen. En nog lag te beven van de kou. Ik heb daarna ook nog keel ontstekening gehad, en antibiotica. Maar dat is nu allemaal weer over. Na een veel te koude week heeft de hele eerste verdieping andere kamers gekregen. Gelukkig heb ik een kamer gekregen met alle twee mijn kamergenoten. We hebben alle spullen moeten over verhuizen in een avond en daarna hebben ze de eerste verdieping afgesloten voor renovatie.

Die week zijn we met school nog op excursie gegaan naar een universiteit en een museum in New York. Het was de Columbia University en The New York Museum. Natuurlijk vind ik daar dan weer niet zo veel aan..

Fashionweek is DE week van fashion in New York. En laat dan net daar naar toe moeten voor mijn volunteership van school. Dus ik heb drie dagen van Fashionweek meegemaakt in New York. Ik heb daar moeten helpen bij een show voordat Fashionweek begon. En donderdag en vrijdag heb ik ook nog twee dagen in Fashionweek gewerkt en ook twee shows gezien. Een show was van Nicole Miller en de andere van Charlotte Russe. Het was super gaaf om echte fashion shows mee te maken, en ook erg speciaal omdat ze niet zomaar iedereen binnen laten.

En die vrijdag ben ik vanuit Fashionweek meteen naar het hotel vertrokken, waar ik ein-de-lijk mijn opaatje en omaatje weer gezien heb! En daarmee de hele week door NY getrokken. We waren begonnen bij Top of the Rock en Grand Central. We hebben ook op Grand Central gegeten. De volgende dag zijn we met de sightseen bus door heel harlem gereden en heel Harlem gezien. ‘s Avonds zijn we ook nog naar Times Square gewandeld, dat lag namelijk erg dicht bij ons hotel. Na een lekker ontbijtje in de morgen zijn we met de Ferry langs het Vrijheidsbeeld en highline gevaren. Daarna ’s avonds lekker uit eten in een goed Italiaans restaurant. En Central Park kan natuurlijk niet missen in een New York visite. Daar zijn we met paard en wagen doorheen getrokken. En de laatste dag in New York voordat we naar Tarrytown vertrokken zijn we naar de Bronx gegaan om de Botanische tuinen te zien. In de buitenlucht was daar niet zoveel van te zien maar in de kassen hadden ze prachtige bloemen hangen. En het laatste dagje met opa en oma heb ik ze meegenomen naar mijn school. Een tour door de campus en daarna nog gegeten in Tarrytown. Daar heb ik ze op de trein gezet terug naar New York en ook afscheid van ze genomen.

En dan naar een half weekje gewoon weer naar de normale les ben ik weer naar New York vertrokken. Maar dit keer naar Harlem. Papa en Mama kwamen me ophalen in Tarrytown en mijn zomerkleren brengen voor Miami. Ik heb ze ook meegenomen naar het heerlijke ritahall eten op school, en daarna zijn we naar ons appartement gegaan in Harlem. Waar we de eerste dag naar Central Park toe zijn gegaan om daar te fietsen. Wat ik zelf nog niet eens had gedaan, fietsen in Central Park. Die dag zijn we ook nog door Fifth Avenue gelopen om de boodschappen voor thuis mee te nemen, Iphone, Ipad en Uggs. De tweede dag zijn we naar de Brooklyn Bridge ge-subwayed. En de hele brug afgelopen. En natuurlijk ook door de wijken van Brooklyn waar de Nederlandse huizen staan. Ook met Pap en Mam ben ik ’s Avonds naar Times Square geweest. We begonnen de zondag met een bezoekje aan het gospel. Een misdienst van 2 uur, waar de hele kerk mee aan het zingen was en de pastor vrij luid aan het spreken was. Een van de dingen die mam heel graag wou zien is wat ik de dode dierentuin noem, oftewel The national history museum. Aan mijn beschrijving kun je misschien wel al afleiden dat ik dat niet zo heel interessant vond… De laatste dag zijn we verschillende dingetjes die nog op het lijstje stond gaan bekijken. Dingen zoals public libary en The Waldorf- Astoria. En daarna ben ik weer op de trein gestapt terug naar Tarrytown. En was mijn familie bezoekjes weer voorbij. En moest ik weer gewoon naar de lessen toe.

In mijn laatste weekend van mijn New York trip, ben ik samen met mijn kamergenoot naar Washington DC gegaan. Dat stond nog op mijn lijstje om te doen. Daar zijn we langs het witte huis gelopen en een hoop musea en monumenten. Ook zijn we naar het beroemde Licoln monument toe gegaan. En zondags zijn we naar een gospel geweest. En daarna overdag naar Chinatown, om als echte meisjes onze nagels te laten doen en daarna uiteraard chinees te eten. Na het eten zat ons korte tripje er weer op en zijn we met de bus weer terug naar New York gekomen.

En nou is het een van mijn laatste dagen want zaterdag om vijf uur ’s ochtends vertrek ik met de taxi naar JFK om mijn vliegtuig naar Miami te nemen. Dus het enige waar ik me deze week mee bezig ga houden, is zo goed mogelijk genieten van mijn laatste week met iedereen waarmee ik 6 maanden lang mee heb gewoond. En het goed af te sluiten.



  • 05 Maart 2013 - 04:52

    Susanne Moonen:

    Foto's komen later op Facebook!

  • 05 Maart 2013 - 09:52

    Thijs:

    Keileuk verslag!

  • 05 Maart 2013 - 11:51

    Karin (vd Prangerfamily):

    Leuk! Paul heeft jouw account geliked op f'book, daarna al jouw (wekelijkse ;) verslagen gelezen en foto's bekeken. Meid wat doe jij het goed daar! Half mrt gaan wij skiën met je pap en mam, dan hoor ik meer over jouw avonturen. Heel veel plezier in Miami. Lfs, Karin&co.

  • 06 Maart 2013 - 19:13

    Gertie:

    Hallo Susanne,
    Wat een leuk verslag! Wat heb je veel meegemaakt en gezien. Wat leuk dat je met vrienden zo veel in San Francisco kon zien en wat leuk dat je met je familie nog zo veel leuke uitstapjes kon maken. En nou nog naar Miami. Ik hoop dat je het daar ook goed hebt. Tot ziens en veel liefs van Gertie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 3755
Totaal aantal bezoekers 26468

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 31 Mei 2019

Wereldreis

09 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Malta

20 September 2012 - 17 Juni 2013

Tarrytown, New York

Landen bezocht: