First impressions! - Reisverslag uit Malta, Malta van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu First impressions! - Reisverslag uit Malta, Malta van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu

First impressions!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

17 Februari 2015 | Malta, Malta

Mijn eerste week in Malta is alweer voorbij gevlogen. Zondag avond weg gevlogen vanaf Amsterdam en aangekomen bij mijn appartement om 1 uur s’ nachts in Malta. Met het vooruitzicht om 7 uur ‘s ochtends weer mijn bed uit te komen om te beginnen aan mijn eerste stagedag in het hotel ‘’Le Meridien’’.

In de ochtend op weg naar het hotel heb ik fijn langs de mooie boulevard gelopen en genoten van het mooie uitzicht. Met sierlijke oude gebouwen en een strak blauwe zee. En gelukkig was het ook een makkelijke route zodat ik de weg niet kon kwijtraken. Verassend was wel dat het erg slecht weer (regen en koud) was voor Maltese termen, maar nog steeds 10 graden warmer dan in Nederland.

Bij het hotel aangekomen heb ik mijn stage begeleider ontmoet en ook 3 van de 4 supervisors, housekeeping supervisor is ook de functie waar ik voor ben aangenomen. Stuk voor stuk zijn het enorm aardige mensen; de schoonmaaksters, de supervisors en mijn stage begeleider, waardoor het hopelijk ook een leuke stage blijft.

Deze dag en de rest van de week heb ik meegelopen met verschillende supervisors en gezien hoe ze de taken aanpakken. Voor het grootste deel is het vooral kamers controleren of ze goed zijn schoon gemaakt door de schoonmaaksters en de administratie die bij het werk komt kijken. Die eerste stagedag ben ik nog wel op de terugweg verdwaald geraakt maar naar een paar keer de route gelopen te hebben, onthoudt ik het toch steeds beter.

Naast mijn stageplek heb ik ook een vriendinnengroep hier, waar ik ook elke dag samen mee eet na stage. Met deze meiden ben ik op mijn vrije dinsdag, vanwege een nationale feestdag, gezellig Sliema (de buurt waar ik in woon) gaan bekijken wat er zoal te doen is. Daar hebben we lekker geluncht en wat gewinkeld. Ook ben ik met deze meiden in het weekend wat drankjes gaan drinken en carnaval gaan vieren.

Ik ben klaar voor meer nieuwe ervaringen, en laat jullie weer wat weten als ik;
1. Niet vergeet te schrijven en 2. Als ik weer wat nieuwe verhalen heb!

Liefs!

  • 17 Februari 2015 - 08:04

    Thijs:

    Leuk verslag Suus! Ik ben trots op wat je doet en wens je een hele leerzame en vooral leuke tijd. Liefs, pap.

  • 17 Februari 2015 - 08:06

    Thijs:

    Leuk verslag Suus! Ik ben trots op wat je doet en wens je een hele leerzame en vooral leuke tijd toe. Liefs, pap

  • 17 Februari 2015 - 09:22

    Judith:

    Hee Susanne, wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen! Klinkt allemaal erg goed. Geniet ervan! Groetjes, Judith

  • 17 Februari 2015 - 10:22

    Oma:

    Hoe geweldig, daardoor blijf je haast echt dichtbij, we zijn blij dat het goed gaat ,geniet ook ook van dit stukje levenservaring.
    Hier is alles oke en we genieten van een lieve boxer Max. Liefs Oma

  • 17 Februari 2015 - 13:48

    Gertie:

    hoi Susanne,
    leuk dat je een reisverslag hebt geschreven!
    Wat fijn dat je dit allemaal kunt meemaken.
    Ik wens je veel plezier en succes met je nieuwe werkzaamheden en je nieuwe vriendinnen.
    Groetjes uit Wijchen, van Gertie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Susanne

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 26473

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 31 Mei 2019

Wereldreis

09 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Malta

20 September 2012 - 17 Juni 2013

Tarrytown, New York

Landen bezocht: