Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Malta, Malta van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Malta, Malta van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

15 Maart 2015 | Malta, Malta

Lieve mensen, het is al weer een tijdje geleden dat ik geschreven heb en moet jullie toch nodig op de hoogte brengen.

Om te beginnen heb ik een weekje na mijn eerste blog mijn haren afgeknipt (meeste zullen het wel al op Facebook hebben gezien) en is het tot net boven mijn schouders geknipt. Het was wel even wennen aan dat korte haar dat ik niet in een staart of vlecht kon vast maken, maar zelf vindt ik het gelukkig leuk staan.

Ook hebben jullie misschien al wat foto’s of Facebook gezien van het mijn toeristische acties afgelopen weken. Ik ben de vorige week namelijk naar Mdina geweest, ook bekend als ‘’the silent city’’. Deze stad heeft deze bijnaam voor een reden uiteraard, want in dit dorp zijn geen auto’s of ander vervoersmiddelen toegestaan, naast voetgangers en paard met wagen. Misschien gaf dit wel een extra mooie sfeer aan het dorpje, Mdina zit namelijk vol met mooie kleine zijstraatjes en is geheel gebouwd met de zelfde oude stenen. En door de rust die het stadje heeft, kun je nog extra genieten van die mooie oude gebouwen. Op een punt in het stadje heb je ook uitzicht over een groot stuk van malta, met eerst groene natuur en steden en uiteindelijk kijk je naar de zee, dat was toch wel een mooi uitzichtpunt. En als dan ook nog het zonnetje schijnt kan het haast niet beter. Toch wel, want in dit dorpje zit een klein cafeetje, genaamd Fontanella, waar ze de beste taart van heel Malta verkopen. En uiteraard zijn we dit gaan uitproberen, en nou heb ik niet alle taartenwinkels in Malta bezocht, maar was dit toch een goddelijk chocoladetaartje.

Die week ervoor ben ik ook nog naar Valletta geweest, de hoofdstad van Malta. Hier komt iedereen binnen via een ingang waar je eerst over een brug moet lopen met daaronder een mooi groen tuinparkje. En als je dan door de oude poort loopt sta je op de hoofdstraat van Valletta, waar in het begin allemaal winkels aan liggen en wat pleintjes met kleine restaurantjes. Ergens in deze straat zijn we een zijstraat ingeslagen en een willekeurige kant uitgelopen en zijn daar wat gaan rondlopen tussen gewone huizen met om de zoveel straten een oude kathedraal. Na een tijdje te hebben gewandeld kwamen we aan de rand van Valletta, waar je bij het water uitkomt en kan uitkijken naar de andere kant van het water naar een andere stad. En ook naar een kasteel in het midden van het water, waar ik niet van weet wat het is, maar die ik zeker nog een keertje wil bezoeken. Meer speciaals heb ik niet gezien in Valletta, maar kwam er naderhand ook achter dat ik lang niet alles gezien heb van Valletta, dus moet er zeker nog een keertje terug naar toe.

Nu denken jullie waarschijnlijk dat ik alleen maar vrij ben, maar natuurlijk ga ik doordeweeks ook gewoon nog naar stage van maandag tot vrijdag. Hier heb ik het erg naar mijn zin met mijn mede collega’s en is het werk en mijn schoolopdracht ook leuk om aan te werken. Binnenkort in begin april is er ook een dagje uit met het personeel van werk, en ben ik ook uitgenodigd om mee te komen. Die dag gaan we op ‘’treasure hunt’’ in Valletta, het klinkt in ieder geval al gezellig.

En dan heb ik nog een leuk vooruitzicht, en dat is dat Papa, Maartje, Bart en Floor op vakantie komen aan het einde van mijn stage. Die kan ik dan ook laten zien waar ik een half jaartje gewoond heb.
En dat luitjes, waren weer de hoogtepunten van de afgelopen weken. Ik zal voor de mensen zonder Facebook, ook nog wat foto’s op mijn blog zetten, dan heb je een beeld bij de steden die ik bezocht heb. En dan is het weer een verassing voor iedereen (ook voor mij) wanneer er een volgend verhaal komt.

Liefs!

  • 15 Maart 2015 - 22:04

    Gerda:

    Mooie foto's, heerlijk weer daar? Wat leuk dat papa, je zussen en broer komen. Bevalt stage daar? Liefs ons

  • 18 Maart 2015 - 14:10

    Gertie:

    Lieve Susanne,
    Heel leuk om je mooie verslag te lezen !
    Wat fijn dat je werk ook goed bevalt. Dat is veel waard.
    Dat iets kortere haar staat je kei leuk !
    En wat een mooie gebouwen op de foto's. Dus Vincent van Gogh is daar ook al bekend.
    Ik was met Annelies in Barcelona. We kwamen in de regen aan, maar toen hadden we kaartjes voor de prachtige kathedraal (met museum) Sagrada Familia. Gelukkig hoefden we niet in de rij te staan. Het glas-in-lood in de kathedraal is ongelooflijk mooi. Verder hebben we natuurlijk over de Ramblas gelopen en naar het strand geweest. En gewinkeld natuurlijk ! De zon scheen wel maar we konden de winterjassen aan houden. Het was een mooi weekend.
    Tot volgende keer en veel liefs van Gertie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Susanne

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 26483

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 31 Mei 2019

Wereldreis

09 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Malta

20 September 2012 - 17 Juni 2013

Tarrytown, New York

Landen bezocht: