Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu

Delhi

Blijf op de hoogte en volg Susanne

16 Oktober 2017 | India, Delhi

Hi, hier ben ik weer. Ik zit in de trein van Delhi naar Agra en heb nu wat tijd om te schrijven. Want Delhi is behoorlijk heftig geweest qua indrukken en heb niet echt de tijd gevonden voor mezelf. Maar wat vind ik het nu al een geweldig avontuur.

In het vliegtuig van Moskou naar Delhi heb ik een stel ontmoet die gelukkig meteen voorstelde om met ze mee te reizen vanaf vliegveld naar Delhi. Dat was wel erg fijn als je zo net aankomt in een ander land alleen. Maar het viel me eigenlijk alles mee nadat we het vliegveld verlieten. Het was lang niet zo chaotisch en de hittegolf waar ik me op had voorbereid, dus dat was in ieder geval een goed begin. Er heeft wel meteen iemand geprobeerd me wijs te maken dat ik niet met de metro naar het hostel kon komen maar dat had ik gelukkig al uitgezocht. Dus dat verkopen (in dit geval taxi of tuk tuk) aan toeristen zit er al in op moment van aankomst.

Ik ben op vrijdag rond 8 uur 's ochtends aangekomen in het hostel waar ik eigenlijk meteen wou slapen, maar na gepraat te hebben met een aardige man die ook in het hostel zat ben ik toch maar op pad gegaan. En wel naar de Jatar Matar, een soort stonehenge van Delhi. Het gebouw kan tijd meten en andere soorten eenheden. Ik wou meer gaan doen die dag maar ik was zo moe van alles dat ik terug ben gegaan richting het hostel om te gaan slapen. In de avond ben ik nog wel met een paar mensen die ik intussen had ontmoet naar een markt gegaan waar we konden eten en naderhand ook nog wat hebben gedronken in een rooftop bar. Er waren daar ook twee mensen mee waarmee ik meteen plannen had gemaakt voor de volgende dag.
Want de volgende dag zijn we naar de Humayun's tombe gegaan, wat echt ontzettend mooi was. En daar liepen ook heel veel schoolmeisjes rond die gewoon met ons wouden praten. En locals in het algemeen die met ons op de foto wouden, als een soort beroemdheden. Dat was grappig in het begin maar na stuk of drie foto's wordt dat toch minder, maar goed. Ook hebben we de hectiek van Delhi station die dag mogen ervaren, zoekend naar het internationale trein ticket kantoor. De locals vertellen je alleen maar dat het dicht is of verplaatst en de uniform mensen weten het niet precies. Dus na 'n uur hadden we het gevonden en na nog eens anderhalf uur hadden we treintickets. Dat was voor die dag ook wel weer genoeg, dus was het terug naar het hostel en take out bestellen, met goede vegetarische curry trouwens. Het hostel in Delhi heeft ook een rooftop en daar heb ik die avond met aantal mensen van het hostel gezeten en daarna ook nog op pad richting centrum tot 'n uur of 1.
De zondag was ik in mijn eentje op pad naar de red fort, nog zo een plek waar iedereen foto's met je wilt maken. Maar ook weer erg mooi en ook erg groot voor iets wat in het centrum van Delhi ligt. Dit fort ligt in old delhi, dus de wandeling ernaar toe en terug was ook erg fascinerend. De straten zijn bezaait met auto's en tuk-tuk's en de stoep is bomvol met mensen die er lopen en kraampjes die er staan. Het gaf me een goed beeld hoe druk het kan zijn, maar ik kon er wel van genieten. Terug in het hostel waren de mensen weer vrij vernieuwd dus heb ik weer wat nieuwe mensen ontmoet (van de USA) en ook nog die er al zaten (van de UK). Dat was overigens ook wel eventjes schakelen voor me want nederlanders zie je hier niet veel dus het is alleen maar engels spreken met "native speakers" die soms net een tandje sneller gaan als mij. Maar ik kom nog goed mee wat ik van ze te horen krijg. Na nog wat gezelligheid op het dakterras ben ik op tijd mijn bed in gegaan want de volgende ochtend (vandaag) was het op weg naar Agra met de trein. Gelukkig ging een andere jongen er ook heen, die aankomende dagen het zelfde plan heeft, dus kon en kan ik met hem samen reizen. Want als vrouw alleen reizen kan gevaarlijk zijn soms zeggen ze, ondanks ik dat gelukkig niet echt ervaar. Maar uiteraard pas ik wel op wat ik doe.

Dus ja, Delhi heeft me goed ingewijd in het reizen. Next up is Agra, waar de Taj Mahal staat. Daarna is het door naar Jaipur waar ik "diwali" zal vieren, het grootste feest hier in India. En dan door naar Pushkar voor de "camal fair", een groot evenement in India. Dus goede dingen op de planning!

  • 16 Oktober 2017 - 17:36

    Jan Holtackers :

    Hoi Suzan. Echt geweldig ik herken veel in je verslag . Fantastisch dat je leuke contacten maakt. Tja het is allemaal zo indrukwekkend.Reizen verbreed je horizon en de ervaringen sla voor euwig op! Top . Amuseer je !,,, heel veel groeten Jan

  • 16 Oktober 2017 - 17:36

    Jan Holtackers :

    Hoi Suzan. Echt geweldig ik herken veel in je verslag . Fantastisch dat je leuke contacten maakt. Tja het is allemaal zo indrukwekkend.Reizen verbreed je horizon en de ervaringen sla voor euwig op! Top . Amuseer je !,,, heel veel groeten Jan

  • 16 Oktober 2017 - 17:36

    Mariëlle:

    Veel plezier in Agra Suus. Daar heeft Ben mij ten huwelijk gevraagd, bij de Taj Mahal

  • 16 Oktober 2017 - 18:37

    Annemie:

    Goeie start zo te lezen

  • 17 Oktober 2017 - 08:30

    Ome Ben:

    Ha Suus,

    Leuk. Ik herken het gevoel van de drukte en hectiek. Veel plezier bij de Taj Mahal, de plek waar ik Mariëlle ooit ten huwelijk heb gevraagd! XXX

  • 17 Oktober 2017 - 20:50

    Lisanne :

    Wat een leuk idee om te gaan bloggen suus!! Ga het zeker volgen

  • 18 Oktober 2017 - 23:07

    Gertie:

    Hoi Susanne,
    Wat fijn om je reisverslag te lezen ! Ik vind het een boeiend verhaal. Het brengt voor mij ook nog herinneringen naar boven. Zo duurde het bij mij in India ook heel lang voordat we een treinkaartje gescoord hadden (in 1975). En toen gingen we ook nog aan mensen vragen wat er op stond want er stond geen engels op.
    Heel verstandig van je dat je iedere keer een stukje samen met een andere traveller reist.
    Dat is altijd beter dan alleen.
    Goede reis verder en veel liefs van Gertie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 26471

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 31 Mei 2019

Wereldreis

09 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Malta

20 September 2012 - 17 Juni 2013

Tarrytown, New York

Landen bezocht: