Sri Lanka! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu Sri Lanka! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu

Sri Lanka!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

12 December 2017 | Sri Lanka, Sri Lanka

Aloha, ik ben aangekomen in het zuiden bij de stranden. Eerst zijn we nog afgezet door de taxi chauffeur, die op het einde van de rit 5 keer zoveel vroeg. Maar nadat het was opgelost was ik erg toe aan wat alleen tijd, dus ben ik op mijn eigen houtje het strand gaan bezoeken en koffie gaan drinken. In de avond zijn we met z'n allen naar een club gegaan om te dansen, de eerste 'echte' club op reis. Het regende al halve tot hele dagen sinds aankomst in Sri Lanka, dus de volgende dag konden we een halve ochtend aan het strand liggen voor het begon te stormen. De rest van de dag zijn we lekker traditioneel.. (not) pizza gaan eten en hebben we boodschappen gedaan om een eigen avondmaaltijd te maken. Alice en ik hadden pasta met veel groente gemaakt. Met onze zakmessen groente gesneden door gebrek aan keukenmessen. De dag erop zijn we doorgereisd naar het volgende strand, Mirissa. Het is de verjaardag van een van de jongens morgen en die wou graag in Mirissa zijn voor zijn verjaardag. Goede keuze wel, want het strand hier ziet er beter uit, komt misschien ook doordat het weer aan het opklaren is. De jongens zijn gaan surfen, terwijl Alice en ik daarmee wouden wachten tot de volgende dag voor een surfles. In de avond nog een drankje gedronken op het strand, het perfecte vakantiegevoel. En nu is de tijd aangebroken voor onze surfles, we zijn naar een strandje (Waligama) verder gegaan waar de golven beter zouden moeten zijn voor surfen. De surf leraar beloofde ons te leren staan op een surfboard in anderhalf uur anders hoefden we niet te betalen. Dat gaf me goede hoop dat het wel zou lukken, want niks is gratis hier. En ja hoor, binnen 2 keer (kwartiertje) kon ik staan op mijn surfboard. Dat was wel een tof. Die avond was het Jack's verjaardag en die werd gevierd door een cake van het hostel en drankjes in de bar aan het strand. Het was een goede avond met teveel alcohol, want mijn buik was de volgende dag volledig van slag. Gelukkig zijn we die dag aan het strand gaan liggen en hoefde ik dus niet zoveel te bewegen. Die avond zijn we met de bus doorgereisd naar het volgende strand, Hikkaduwa. Dit strand had ook zijn eigen kenmerk, namelijk schildpadden. Die avond maakten we ook het plan om de volgende dag met de schildpadden te gaan snorkelen in de zee. Dit viel me echter een beetje tegen, omdat het water erg troebel was en er een hoop mensen om een schildpad stonden. Het waren overigens wel enorm grote schildpadden tot mijn verbazing. De rest van de dag liggen bakken in de zon, wat ook zichtbaar begint te worden. Mijn buik is nog steeds erg van slag, maar heb medicatie gehaald die dat moet verminderen. De laatste halve dag met de groep was aangebroken de volgende ochtend voor iedereen andere kanten op ging. Met z'n allen zijn we naar het schildpadden centrum gegaan waar gehandicapten en baby schildpadden waren, de baby's waren enorm schattig. Terug bij het hostel hebben we allemaal gedag gezegd en ben ik alleen op de bus naar Galle gestapt. Een erg schilderachtig plaatstje om doorheen te lopen, met alleen maar mooie straten, huizen, kerken en torens in het fort.

Ik heb wel genoeg gezien in het zuiden, en daarom stond voor morgen een lange reis voor de boeg richting Anuradhapura. Via Colombo waar ik moest overstappen op een andere trein zal ik tegen de avond in het noorden aankomen. Het was al donker toen ik aankwam, maar met een snelle taxi rit was ik zo bij het hostel. En vol van verbazing zie ik Josh, een van mijn reismaatjes, binnenlopen in het hostel een uur na mij. We wisten beide niet dat we in dezelfde stad, hostel en dezelfde nacht zouden zijn. Dus dat was wel een geinige ontdekking. Nu hadden we beide andere plannen de volgende dag, dus ben ik met nieuwe mensen fietsend de stad gaan ontdekken dat gevuld is met tempels, stopa's en ruïnes. En in de namiddag, een eindje uit de stad, een berg op gewandeld die nog meer van deze momenten bezat. De dag erop ben ik doorgereisd naar een stadje genaamd Pollonnaruwa, waar een park is met oude boeddhistische gebouwen die nog erg goed intact zijn gebleven door de eeuwen heen. Hier heb ik lekker rustig in mijn eentje kunnen rondfietsen. En hoe interessant het park is, zo oninteressant is het stadje zelf. Daarom heb ik de bus naar het volgende stadje genomen om daar te overnachten, Inamaluwa. Dit ligt tussen Sigiriya en Dambulla in, twee plekken die ik beide de volgende dag wou bezoeken. In de morgen om 5 uur ben ik samen met twee anderen een berg opgeklommen om de zonsopgang te kunnen zien en vanaf deze berg kan je ook lion's rock zien. Omdat het zo vroeg op de dag was kon ik na ontbijt die dag, de trappen op naar de Cave tempel en de groente markt bekijken in Dambulla. Ook een wandeling door de rijst velden naar het meer paste in de dag. Ik was wel volledig gesloopt van al dat wandelen, zeker omdat ik al deze dagen nog steeds niet helemaal terug gezond was dus maar beperkt eten binnenkreeg. Waardoor mijn energie level wat laag kon zijn. Maar gelukkig merkte ik de volgende dag dat mijn avondeten goed gevallen was en het ontbijt er ook weer goed in ging, en voelde mezelf ook weer 'beter' sinds bijna een week tijd. Wat goed uitkwam want dit was de reisdag naar Colombo toe, de dag voor mijn vlucht. Voor alle zekerheid zou ik in Colombo overnachten ondanks dat mijn vlucht de volgende dag in de avond is. Het eerste stuk van de busreis naar Colombo kon ik samen reizen met een nieuw gemaakte vriend en het tweede deel was weer op mezelf.

Mijn laatste dag in Sri Lanka is nu aangebroken en ik had vandaag nog een missie te volbrengen, mijn postpakketje ophalen dat vanaf thuis verstuurd was. Na drie verschillende gebouwen te hebben bezocht, heb ik helaas moeten concluderen dat het er niet was. Gelukkig heb ik wel kunnen regelen als het toch nog mocht komen het terug naar huis verstuurd zou worden. Na over de markt gelopen te hebben, ben ik op weg naar het vliegveld gegaan. Waar ik nu aan het wachten ben om te vertrekken. Over een paar uur vlieg ik naar Kuala Lumpur, waar ik een 12 uur overstap heb. Dus wellicht dat ik nog iets van de stad kan zien. En dan door naar Yangon, en daar zal mijn erg snelle reis (1,5 week) door Myanmar beginnen. Ik kijk er erg naar uit en op hetzelfde moment ben ik op mijn hoede, het is toch een minder open land dan wat ik tot nu toe gewend ben. Maar zoals altijd zal het wel goed komen!

Liefs!

  • 12 December 2017 - 07:01

    Thijs:


    Klinkt heel relaxed allemaal. Hopelijk valt het in de rest van Azië mee met de buikproblemen. Veel plezier in Birma!

    Kus, pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 26493

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 31 Mei 2019

Wereldreis

09 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Malta

20 September 2012 - 17 Juni 2013

Tarrytown, New York

Landen bezocht: