(Almost) ready for take off! - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu (Almost) ready for take off! - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Susanne Moonen - WaarBenJij.nu

(Almost) ready for take off!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

03 Oktober 2017 | Nederland, Ewijk

Het is zover, ik ga weer op reis! Over ongeveer een weekje vertrek ik een half jaar naar Azië en dan door voor een half jaar Australië.

Nadat ik in juli mijn diploma in ontvangst heb mogen nemen, ben ik aan de slag gegaan met het plannen van mijn wereldreis. Onder het motto om nog één keer goed erop uit te gaan voor het echte werkleven begint. Na nog de afgelopen maanden te hebben gewerkt voor de bijverdiensten, ligt er een plan op tafel waar ik 12 oktober aan ga begin.

Startpunt; India. Vandaar ga ik door naar Nepal, Tibet, Myanmar, Thailand, Cambodja, Vietnam, Filipijnen, Maleisië, Indonesië, Nieuw-Zeeland en eindpunt Australië.

Ik ben er achter gekomen dat er nog best wel wat dingen bij komen kijken om het goed te organiseren. Zo heb je voor bijna elk land een visum nodig of een vergunning (voor Australië waar ik ook wil gaan werken), een aantal inentingen en niet geheel onbelangrijk vliegtickets. Dit is nu allemaal gelukkig geregeld en hoef ik me nu alleen nog maar druk te maken welke shirtjes er wel en niet mee kunnen in de backpack. Wat overigens voor mij een hele uitdaging is om compact in te pakken. Overigens heb ik niet genoeg tijd om voor elk land van tevoren precies uit te zoeken wat de beste/mooiste/leukste plekken zijn, dat zal ik dan van land tot land wel zien. Maar mocht je tips hebben, ze deze meer als welkom!

Mijn goede voornemens zijn om dit blog bij te houden als ik op reis ben, maar neem het me niet kwalijk als dat niet gebeurt. Mijn vorige twee pogingen tijdens reizen heb ik zo een zelfde stukje geschreven voor vertrek, en nog net eentje op de valreep voor terugkomst. Maar een ding zal ik zeker bijhouden, en dat is facebook. Daar gaan gegarandeerd foto’s voorbij komen.

Ik heb er in ieder geval super veel zin in!

En mijn volgende blog zal dan (hopelijk) vanuit India zijn, waar ik een cultuurshock zal ondergaan en ook al het mooist wat India te bieden heeft mag ervaren.

  • 03 Oktober 2017 - 11:16

    Marieke:

    Gaaf!!! Genieten!!

  • 03 Oktober 2017 - 14:27

    Jean Paul:

    Geniet ervan van hier tot gunder....

  • 03 Oktober 2017 - 18:06

    Francien Theunissen :

    Hey Susanne,
    Geniet er van!!
    Pas goed op jezelf en kom weer veilig over een JAAR

  • 08 Oktober 2017 - 09:44

    Papa:

    Lieve Susanne,
    We hebben gisteren jouw afscheidsfeestje voor familie en vrienden gevierd, samen met de verjaardag van Floor. Het was erg gezellig, je kreeg allemaal leuke hebbedingetjes voor onderweg. Daaruit blijkt wel dat iedereen erg met je meeleeft. Je hebt inmiddels van de meeste vrienden afscheid genomen. Wij gaan woensdag nog met het gezin samen eten en dan is het donderdag zover.
    Ik vind het heel erg stoer wat je gaat doen. Zoals ik gisteren al zei, ben ik erg trots op jou. Veel mensen vragen me of ik het niet eng vind dat je dit gaat doen, maar dat ben ik oprecht niet. Jij bent optimaal voorbereid, loopt niet in 7 sloten tegelijk en hebt hier ontzettend veel zin in. Ik denk dat het een geweldige tijd gaat worden, waarin je veel mensen gaat ontmoeten. Met je open, hartelijke karakter zul je veel vrienden maken. Je zult ongetwijfeld veel mensen op sleeptouw nemen die op jouw organisatietalent leunen. Dus dat komt helemaal goed. Ik ben eerder jaloers...
    Maar nu het zo dichtbij komt begin ik je toch alvast te missen. Je hebt weer bergen werk verzet bij ons in huis de afgelopen tijd. We werden er wel eens gek van, maar er gebeurt wel iets! Het huis is nu klaar voor de komende 10 jaar, met 4 logeerkamers voor 2 personen en een nieuw kantoor voor mij. Samen met de andere ladies gedaan natuurlijk ;-)
    Jouw talent om je in de ander te verplaatsen en mee te denken is ongeëvenaard. Als ik weer eens piepte dat het huis een puinhoop is begon jij op te ruimen. Jij vervangt planten, beddengoed en andere dingen waar mannen niet aan denken.
    Je hebt je reis minutieus voorbereid en alles vastgelegd in een ordner. Zo ben jij. Je hebt een prachtig fotoboekje met herinneringen gemaakt om mee te nemen onderweg. Aan alles is gedacht.

    Lieve Susanne, ik wens je een veilige reis en vooral veel plezier. Je zult terugkomen als een nog volwassener en sterkere vrouw. We houden uiteraard contact, dat is een voordeel van de huidige tijd. Ik ga je tussendoor ook nog even opzoeken. Enjoy!
    Papa

  • 17 Oktober 2017 - 01:16

    Annelies:

    Leuk Suus! Hopelijk zie ik je op de Filipijnen! Als je daar vragen over hebt, of over Myanmar of Australië, let me know! Veel plezier!!

  • 17 Oktober 2017 - 01:17

    Annelies:

    Ps. Of over Maleisië :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 26516

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 31 Mei 2019

Wereldreis

09 Februari 2015 - 25 Juli 2015

Malta

20 September 2012 - 17 Juni 2013

Tarrytown, New York

Landen bezocht: